İzmir Tarih Tasarım Atölyesi, 2015’in Şubat ayında, bölgedeki çocuklara, yaşadıkları çevreyi benimsetmek, aidiyet hislerini güçlendirmek ve oyun alanları yaratabilmek amacıyla katılımla yürüyecek bir program kurgulamayı düşünüyor ve KA- Katılım Atölyesini davet ediyor. İlk görüşmelerimizin sonucunda, eğlenceli bir tarih eğitim programı ile başlamaya, sonrasında ise birlikte tasarımla oyun alanları düzenlemeye ve birlikte uygulamaya karar veriyoruz.
Kısa zaman sonra Konak Belediyesi de projeye dahil oluyor ve birlikte ‘katılımlı mimarlık deneyini nasıl gerçekleştiririz; yönetim kültürümüze nasıl bağlayabilir ve geliştirebiliriz’ sorularına samimi yanıtlar arıyoruz. Böylelikle sıfır noktasından başlayarak yavaş yavaş yaşamını pek de tanımadığımız bu alanı ve çevreyi öğrenmeye başlıyoruz. Bölgeyi anlamak ve değerlendirmek amacıyla ilk saha gözlemlerini yaptıktan sonra, KA ekibi, İzmir Tarih Tasarım Atölyesi ve Konak Belediyesi katılımıyla paydaş toplantılarını gerçekleştiriyor ve çalışma alanımız olan Agora Parkı’nın temel bazı sorunlarını ortaya koyuyoruz. Güvenlik sorunu, parkın mültecilerin zorunlu ikamet alanı olarak kullanılması ve vandalizm gibi olumsuz durumlar belirginleşiyor. Bu noktada, yapılması gerektiği üzere, hedefimizi çok dağılmadan net olarak belirliyoruz.
1) Çocukları güvenle ve istekle tekrar parka çekebilmek
2) bu vesileyle kendini bir şekilde ayrıştırmış ve uzaklaştırmış mahalleliyle diyalog zemini oluşturmaya başlamak.
Bizi ana hedefimize taşıyacak amaçlı bir dizi eylem/etkinlik tasarlıyoruz.